Téma diskusie: Ikonické stavby robia atmosféru miest. Prečo toľké schátrali, a prečo niektoré musíme oživiť?Hostia:Silvia Hroncová – obnovuje Starú školu v Kokave nad Rimavicou Vít Halada – Katedra architektonickej tvorby Gábor Bindics – oživuje verejné priestory a pamiatky ako sú napríklad kúpele Grössling, Stará tržnica, či vedie projekt Živé námestieModeruje Milota Sidorová, urbanistka a riaditeľka kancelárie participatívneho plánovania MIBUNDINE(Berlinále 2019 – Strieborný medveď pre najlepšiu herečku Paulu Beer)Undine je historička, ktorá prednáša o mestskej výstavbe Berlína. Keď ju však opustí muž, ktorého miluje, dostihne ju starý mýtus. Musí zabiť muža, ktorý ju zradil, a vrátiť sa do vody. Nečakane stretáva profesionálneho potápača Christopha a zamiluje sa do neho. Je to nová, šťastná a čistá láska, naplnená zvedavosťou a dôverou. Keď ale Christoph začne cítiť, že Undine pred niečím uniká, prinúti ju to čeliť svojmu prekliatiu raz a navždy.Christian Petzold Nemecký režisér a scenárista Christian Petzold patrí medzi najzásadnejšie osobnosti súčasnej nemeckej kinematografie. Kedysi bol spájaný s civilnou kinematografiou tzv. berlínskej školy. Patrí medzi autorov z tohto okruhu, ktorých zaujímajú dosahy politiky na súčasný život a zároveň fantómová povaha kinematografie. Petzold rád pracuje s ozvenami žánrov a s uzlovými bodmi rôznych filmov z dejín kinematografie. Napríklad v snímke Jerichow (2008) vyšiel z trojuholníka filmu Poštár zvoní vždy dvakrát a preniesol ho do nemeckej súčasnosti, vo vrcholnom Fénixovi (2014) zase pracoval s hitchcockovským motívom „dvojakej ženy“, ktorý posunul do roku 1945.