Erika Matwij je majiteľkou Inštitútu Rodinného Businessu, v ktorom pomáhajú rodinným podnikom. V podcaste sa rozprávame o svete rodinných podnikov, pretože u nich je podnikanie iné, ako pri nerodinných podnikoch. Rozprávame sa aj o nástupníctve a o marketingu, ktoré je podľa Eriky výbušninou v rodinných firmách. Vypočujte si rozhovor a zistite, ako zvládnuť prechod na novú generáciu, keď tradíciu a hodnoty nahrádza moderný pohľad a nové ambície.

V podcaste sa dozviete:

  • prečo Erika neodporúča rozdeľovať majetok firmy na 50%
  • čím je spôsobené to, že až polovica slovenských firiem sú rodinné podniky
  • aké sú špecifiká vo vnímaní marketingu zakladateľmi a ich nástupcami
  • ako by mali deti vysvetliť svojim rodičom – zakladateľom, že marketing je dôležitý

Erika na záver odporúča v súvislosti s marketingom, že obchod a marketing by mali ísť ruka v ruke. Väčšina firiem sa však sústreďuje hlavne na obchod, pretože to prináša peniaze. Mali by však rovnako veľa času a peňazí investovať aj do marketingu, pretože bez neho to už nepôjde. Marketing je nesmierne dôležitý a dá sa v ňom krásne vyhrať aj s tým, že sme rodinná firma.