Content marketing sa zameriava na tvorbu a zdieľanie obsahu. Ako však vytvoriť taký obsah, vďaka ktorému vzbudíte záujem? Musíte splniť niekoľko bodov, ktoré sa dozviete v tejto časti podcastu.

Podcast vzniká v spolupráci s portálom skpodcasty.sk a moderuje ho Andrea Liszkai.
A ak sa chcete dozvedieť rôzne zaujímavosti zo sveta značiek, sledujte Marketingovú päťminútovku aj na Instagrame či TikToku.

[00:00:06.360] - Andrea Liszkai
Marketingová päťminútovka, jediná päťminútovka, v ktorej sa vedomosti netestujú, ale získavajú. Týždeň prešiel ako voda a Marketingová päťminútovka je tu znova. Moje meno je Andrea Liszkai a ja vás opäť po týždni vítam pri tomto podcaste, ktorý vzniká v spolupráci s portálom skpodcasty.sk. Dnes sa pozrieme na veľmi dôležitú tému a tou je content marketing. Ako vytvoriť obsah, ktorý zaujme a priláka pozornosť zákazníkov?  
[00:00:40.450] - Andrea Liszkai
Na to, aby sme si mohli povedať, ako takýto obsah vytvoriť, najprv si musíme povedať, čo medzi content marketing patrí. Content marketing sa zameriava na tvorbu a zdieľanie kvalitného obsahu, ktorý má potenciál zaujať a prilákať pozornosť cieľovej skupiny. Jeho hlavným cieľom je budovanie dôvery a záujmu zákazníkov voči značke a jej produktu alebo službám. Content marketing, to nie je iba tvorba obsahu na sociálne siete. Je to naozaj akýkoľvek obsah, ktorý vás dokáže priblížiť k cieľovej skupine. A ten obsah môže byť prezentovaný v rôznych formách, napríklad videá, blogové články, infografiky, príbehy alebo podcasty. Kľúčom k tomu, aby váš obsah bol naozaj zaujímavý, je to, že musí zodpovedať potrebám a záujmom cieľovej skupiny.  
[00:01:35.800] - Andrea Liszkai
Ak splníme tieto podmienky, tak výhody content marketingu sú niekoľkonásobné. Okrem budovania dôvery a záujmu zákazníkov môže zvyšovať návštevnosť webu, zlepšovať organické vyhľadávania, zvyšovať konverzie či podporovať to, že váš obsah budú zdieľať. Pri tvorbe obsahu je dôležité mať na pamäti základné princípy, akými sú originalita, relevantnosť a užitočnosť. Ak sme už ten obsah vytvorili, jeho distribúcia je rovnako kľúčová ako jeho tvorba. Kde všade môžete zdieľať svoj obsah? Napríklad na sociálnych sieťach, prostredníctvom email marketingu, newslettre alebo akékoľvek iné kanály, ktoré sú vhodné pre vašu značku a vašu cieľovú skupinu.  
[00:02:25.960] - Andrea Liszkai
Zamyslite sa nad tým, ako viete rozpracovať to, čo ste už vytvorili tak, aby ste zaujali svoju cieľovú skupinu. Pretože, opäť sa vrátim k tým blogom. Ak napíšete nejaký blog, viete jeho časť publikovať na sociálnych sieťach, vytvoriť nejaké infografiky, blog pretaviť do videí a podobne. Content marketing je naozaj veľmi efektívny, ak sa využíva správne. Avšak vyžaduje si to veľa času, úsilia a hlavne relevantných zdrojov. Preto, aby sa maximalizovali výhody, je dôležité mať jasný plán a stratégiu. Avšak, čo je ešte omnoho dôležitejšie, je výkonnosť obsahu. Toto je naozaj veľmi, veľmi dôležité - merať veci.  
[00:03:10.270] - Andrea Liszkai
Pretože vy možno stráviť niekoľko dní nad tvorbou video obsahu, a pritom to nikoho nebude zaujímať a budete tráviť pár hodín nad tým, aby ste napísali blog. A tie blogy budú najčítanejším blogmi na Slovensku. Preto nech sa rozhodnete tvoriť akýkoľvek obsah, vždy po určitom čase si skontrolujte, či ten obsah ľudí bavil, či si ho čítali, či ho zdieľali, či ho nejakým spôsobom komentovali, či si otvorili newslettre, ktoré ste im posielali a podobne. Pretože vďaka tomu, že veci budete merať, dokážete ušetriť svoj čas a hlavne svoje peniaze.  
[00:03:48.400] - Andrea Liszkai
Robte taký obsah, ktorý pomôže vašej cieľovej skupine. Čiže napríklad, ak ste predajca áut, tak im napríklad nehovorte o tom, že toto auto má toľko koní a kufor má toľko litrov. Ale povedzte im napríklad to, že do toho kufra voppchajú kočík, bicykel a mnoho ďalšieho. Vtedy pochopia, že naozaj to auto je auto, ktoré zodpovedá mojim potrebám. A ak si z tejto časti máte zobrať aspoň jednu vec, tak myslite na to, že ak sa rozhodnete púšťať do obsahu, tak váš obsah musí byť originálny, relevantný a hlavne užitočný.  
[00:04:34.390] - Andrea Liszkai
Moje meno je Andrea Liszkai a ja sa už teraz teším na ďalšiu Marketingovú päťminútovku s vami. Marketingová päťminútovka, jediná päťminútovka, v ktorej sa vedomosti netestujú, ale získavajú.